tisdag 5 juli 2011

Cupreferat


Inleder med att gratulera oss själva till en fantastisk cupinsats. Det är nu utan tvivel att vi är bland Stockholms bästa mixlag. 

För er som inte var på plats är detta vad som hände den 3 juli på Östermalms IP.

08.30 Samling hos Petter.
Frukost med knytkalas på typiskt Skickamaner. Finns ingen genväg till en bra gemenskap. Läckerheterna flödar på bordet och alla utom tre klarar blåstestet. 
09.30 Gemensam avgång till Östermalms IP
Nervositeten börjar komma och små grupperingar skapas på vägen.

10.20 Första matchen
Skicka BK - Söder om Söder 1-2 (Stefan)
Vi inleder mycket starkt och gör mål i vår första bollsekvens. Snabbt uppspel, Maja till Kim till Stefan och pang. Söder om söder, riktigt divor och barsnliga människor, kommer igen och har innan matchens slut utjämnat och dragit ifrån efter att vi sinkat ihop totalt.

11.40 Andra matchen
Skicka BK - Vinking 7-1 (Hm, Stefan 3, Markus, Kim, John, Anna. Ingen aning?)
I måste-matchen mot Viking händer något som aldrig tidigare hänt. Skicka utklassar ett lag. Var ingen snack om saken någonstans. Vi spelar läckert och totalt ut dem. Jag själv gör ett självmål och ett mål i rätt bur, snyggt.

13.00 Kvartsfinal
Skicka BK - BOB KK 4-0 (Stefan, Linus, Fimpen, Tove?)
Finliret fortsätter och efter en trög start, hårt pressade, bryter vi upp motståndarlaget och bjuder på en ny utklassning! En av Skickas absolut mest effektiva matcher. Allt studsade rätt, folk var på rätt plats. Ett mycket effektivt och smart Skicka spelar ut ett spelskickligt BOK KK som aldrig kom igång. Jag tror att alla var lite förvånade över vårt spel. Det fanns ett självförtroende som aldrig tidigare funnits. Vi trodde på laget som gemensam motor. Har på uppvärmningen vad jag tror vrickat foten. Fick en snabb och bra upptejpning av John så jag bestämmer mig för att ta en löpning under matchen. Givetvis faller jag i denna och stukar knät allvarligt. Så här i efterhand visade det sig att det var benbrott i foten så det kanske inte var så smart att göra bytet, men men, jag ville in i hetluften. 
Grymt imponerande Skicka, blev nästan rörd.

14.00 Semifinal
Skicka BK - Heineken United 1-1 (4-5 efter straffar) (Stefan?)
Vi tar ledningen ganska tidigt och ser ut att hålla hela vägen trots att vi är starkt tillbakapressade. Tyvärr får hästsvanskillen ett friläge i matchens slutminut och kan kvittera in 1-1.
Matchen går till straffar och där vinner Heineken tillslut.
Glädjande nog vinner Heineken hela cupen efter vinst mot Bollmora BK med 2-1 i finalen. 
Detta om något är ett kvitto på hur bra vi är. Vi är definitivt ett av Stockholms bästa mixlag. Vi ägde dessutom Favoriter i Re-mix hårt. Nu ser vi till att bli uppflyttade från division två så att vi kan få spela på konstgräs nästa år i division ett. Vi är outstanding på konstgräs.

Så här ser mitt ben ut efter fotbrottet och tio timmar på akuten:



















Ses på beachen, ses på stan, ses på krogen kära Skickavänner och läsare!
#9

3 kommentarer:

  1. Lagets sanna WARRIOR
    WTF???
    Nu jävlar ser du till att dricka mycket belgisk öl så brottet läker fort. Magen får du ta hand om på konstgräset lite senare.
    Benbrott? Wtf?
    # 11

    SvaraRadera
  2. Jag vet, sinnes!
    Hoppas dock att det fungerar lite som hundtricket.
    Folk börjar iaf prata med en, en tjej sade att jag kommer att få grymt läckra armar. Ska fan inte få någon mage.

    SvaraRadera
  3. What's up med vargen? Jag gjorde ett mål mot Viking. Annars tror jag du fått med alla. Grymma referat. Som alltid.

    SvaraRadera