onsdag 24 maj 2017

Att försvara en titel del 3

Skicka BK - Los Addox 0-2
Matchens lirare: Petra - slet som ett jävla as 

Medan resten av laget spelar match (VINN!) sitter jag hemma och skriver detta. Inte ett dugg bitter över min kroniska halsfluss ...

Helgen innan matchen var vi på träningsläger. Ja, ni hörde rätt - TRÄNINGSLÄGER. Vi spelade massa fotboll, övade på allt från teknik till avslut (tack Laila för träningspass!), och ja, vi drack ungefär vår egen kroppsvikt i alkohol. Det var kanske mitt bästa läger nånsin och då är Ytterhogdal med JH-laget inräknat. På lägret hade vi även en taktik-timme, såklart, och en av punkterna var just Adoxx (vad är det för namn?). Hur skulle vi ta oss an detta lag som hade vunnit med stora siffror i de två första matcherna? Vi kom fram till typ "behandla dem som vilket lag som helst/upp i rygg/stå bara stå/hög press".

Detta tycker jag att vi höll fast vid rätt bra under matchen. Visst - i vissa lägen kunde vi ha legat tätare i rygg, men på det stora hela tycker jag att vi låg rätt i positionerna rakt igenom matchen. Vi rullade boll, skapade en del fina lägen, men spelade ganska stressat och vågade inte riktigt hålla i bollen när vi hade den - det blev mer slå på ett tillslag, vilket gynnade Addox. Som Petra sa efter matchen "vi gör dem bättre än vad de är" - det stämmer verkligen. Absolut - de är tekniska och snabba och kluriga med bollen, men vi bjöd in dem lite väl mycket. Framför allt satte de väldigt dålig press så vi kunde definitivt ha hållit i bollen längre.

Deras mål då? Ja, det första gick snabbt och innefattade lite slarv, Markus var skymd och så var det med det. Det andra målet var faktiskt svinsnyggt. Han skottfints-killen, som vi kan kalla honom, skottfintade bort två av våra spelare och drog ett hårt skott i bortre krysset (typ). Inte mycket att säga om det. Hade Addox inte varit det mest osköna laget jag mött hade jag nästan applåderat det.

För det är det jag tar med mig från matchen - hur satans störiga alla var. Deras attityd hör inte hemma i Korpen tycker jag, och definitivt inte i mix-serien. Nån (Erik?) sa efter matchen att Addox har bildats av spelare som har blivit kickade från sina andra lag pga för störiga, och lite så kändes det. De som stod på sidan snackade massa skit, kallade oss för alla möjliga saker, applåderade när vi misslyckades etc etc. Fett oskönt beteende som vi i Skicka starkt tar avstånd ifrån. Ett plus dock till deras duktiga tjejer, samt att de faktiskt använde sina duktiga tjejer. Det var lite förvånande med tanke på hur extremt osköna alla killar var.

Ah ja. Nästa gång tar vi dem, utan tvekan. Nu vet vi vilka de är, vi har inga nerver inför nästa match, skottfints-killen kan ju gå och lägga sig och målvakten bör fan ta av sig mössan inför returmötet.

Mvh,
#3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar