torsdag 24 mars 2011

Spännande vecka väntar för Skicka


Kort veckouppdatering:

-          Innesäsongen är nu slut. Vi slutade på plats 5 av 5 lag. Ursprungligen var det 8 lag i serien men tre drog sig ur. Om vi kom sist, eller bara femma får ni avgöra själv.

-          Kommande vecka, v 13, kommer vi att få besked om motstånd, matchdag samt spelplan, inför vårens säsong. Kan knappt hålla mig. Förra året spelades divison fyra-mixen i Bandhagen men vi hoppas att vi får stanna på vår anrika arena i Kärrtorp.

-          Kommande vecka kommer jag också att hämta ut våra kläder. Nu är det bara två som inte betalat, jag räknar med att det rullar in pengar ifrån ER imorgon fredag när det är lön.

-          Ska börja titta på planer vi kan träna på. Är det någon som har tips så hör av er. Ska maila korpen och fråga ifall det finns 7mannaplaner man kan boka, utan att det behöver kosta multum. Var ju ganska störigt i fjol när vi vid flera träningar inte kunde träna. Samtidigt fick ju mycket matchträning. I fjol började säsongen i mitten av april så det är nog ganska snart! Vi styr upp träning om någon vecka så njut av ledigheten. Tove skickar ut individuella fysscheman under denna vecka.

-          Tycker det är dags att vi börjar fundera på vem som ska bli lagkapten för våren. Man kan nominera till oss i ledningen. Kriterier man kan ha i åtanke:

o   Någon som kommer att vara på de flesta matcherna.
o   Någon som är trygg i sig själv och sin roll i Skicka.
o   Någon som lätt kan medla mellan lag och domare.
o   Någon som är jävligt ball helt enkelt.


// #9  i Skicka BK

22 kommentarer:

  1. kim eller jessica.

    SvaraRadera
  2. Kim eller Jessica känns som ett naturligt val, men det skulle även vara positivt att sprida ut ansvaret lite i laget.

    SvaraRadera
  3. petter eller frida

    SvaraRadera
  4. fimpen eller maja

    SvaraRadera
  5. kim är ballast! eller tooooove, hon är näst ballast.

    SvaraRadera
  6. varför i helvete har ingen föreslagit Tove? Given som kapten.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att om Jessica eller Kim vill vara lagkapten så är det någon av dem som bör vara det, de lägger ner mest tid och energi på Skicka och har båda förtjänat kaptensbindeln. Annars har Tove alla förutsättningar för att bli en bra lagkapten, hon är med på i princip alla matcher, hon är diplomatisk, en god förebild, engagerad - en bra ledare helt enkelt.

    SvaraRadera
  8. Fast en gång låg hon hemma bakfull utan att höra av sig att hon inte tänkte komma. Förebild, lagkapten?
    Obs, jag vill bara väcka reaktioner!

    SvaraRadera
  9. JAG VAR INTE BAKFULL!!! jag var MAGSJUK. jag skulle aldrig missa en match på grund av bakfylla. ALDRIG. sluta tracka mig, snart vill jag inte vara med längre. *gråter så att ögonen blöder*

    SvaraRadera
  10. jag har även hört att Tove inte kom på en träning en gång för hon låg (japp, LÅG på det sättet) hemma m sin kille....

    SvaraRadera
  11. okej. jag vill inte vara med längre. vuxenmobbing!

    SvaraRadera
  12. Det tror jag icke, ingen ligger i Skicka.

    SvaraRadera
  13. jag tror att det är kim som ljuger ihop saker för att han själv är oskuld och avundsjuk på att vissa faktiskt har ett liv

    SvaraRadera
  14. Det är faktiskt inte jag som är "anonym".
    Lol...

    SvaraRadera
  15. Mina krav som en kapten borde ha:
    - Närvarande 99 procent av match/träning.
    - Någon som pratar på planen. Skriker men framförallt peppar.

    Det tycker att Jessica gör. Frida och Tove också. Men Jess känns stabil som ändå har librorollen.

    SvaraRadera
  16. Jag tycker Tove. Hon är den bästa ledaren UNDER match, både på plan och i paus.

    SvaraRadera
  17. Men hon har också en tendens att vara negativ ibland. Fritte är alltid positiv.

    SvaraRadera
  18. Kim ska inte vara kapten.Jessica skulle göra det jättebra men något gör Tove till det naturliga valet. Frågan kanske är vem som VILL vara lagkapten mest Det måste dessutom vara en person man har respekt för. Pallar inte med en lagkapten som inte är lagets ledare..

    SvaraRadera
  19. Varför inte jag?
    Haha, inte för att jag vill.
    Men jag talar iaf på plan.

    SvaraRadera
  20. jag tycker det vore bra med en tjej som kapten

    SvaraRadera