onsdag 28 september 2016

Elitdagboken - Del 12

RÖDE ORM FC - SKICKA BK 1-4 (0-2)
Lag: Erik, Petra, Jessica, Kim, Paulina, Stephan, Tove, Ivar, Malin, Kalle, Axel och Obbe
Publik: Malins föräldrar
Matchens lirare: Axel 

Ännu en vinst!
En konstig match där vi i början inte riktigt hängde med Ormarnas tempo men med stort självförtroende och stabila insater av samtliga (möjligtvis förutom jag då) tog över matchen till slut. Vi visste att de inte skulle orka hålla samma tempo hela matchen och vi hade rätt.
Ivar var tillbaka på plan efter en tids frånvaro till vår stora glädje!

Eftersom jag har extremt dåligt minne när det kommer till mål och hur de gick till (förutom Palles och Petras mål matchen innan, kommer aldrig att glömma), så kommer jag bara sammanfatta lite lätt.

1-0 Petra, ass Kim (säkert grymt snyggt och välplacerat).
2-0 Kim, ass Erik (säkert en långboll som Kim tog emot i straffområdet och dundrade in bakom målvakten).
HALVLEK
2-1 (inget att tillägga).
3-1 Kalle, ass Malin (Kalle kom in efter ett par minuter in i andra halvlek och satte statusen på matchen)
4-1 Tove (äntligen!), ass Stephan (detta minns jag mest av dvs. jag minns att Tove stod omarkerad framför tom kasse och gjorde ett fenomenalt bra jobb med att rulla in bollen i mål, typ).

Axel storspelade i mål och räddade oss cirka varannan gång de hade ett anfall.

Om ni har några klagomål så maila: kim@jagvarifjällenochkundeinteskrivamatch.ref

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar