tisdag 26 april 2011

Skicka BK-profilen 26/4-2011

    Kim Fastesson

Tröjnummer: 9
Moderklubb: Frösö Sampdoria
Position: Innemittfältare
Förebild: Fotbolls-VM 1994 och Nels Cline
Favoritmat: Kolbulle
Bästa Skickaminne: Kan vara en något modifierad version, men ändock:
Sista matchen i cupen i Haninge. Vi har tidigare fått stryk av Favoriter i Re-Mix med 1-0, ovetandes om att det då är världens bästa mixlag vi möter. Vi spelar jämt, bra och skapar mycket, Petter storspelar. Vidare blivit utklassade av ett grabbgäng (Real Prosituta?) med 13-0. Det är ett tungt Skicka som kliver in i gruppspelets sista match. Redan utslagna och eliminerande från slutspel. Denna gång också mot ett renodlat grabblag; kaxiga, spottar hej vilt, tar sig mellan benen och kallar oss för fitta. Det står 1-1 (eller 0-0), minns att jag får ett knä i magen, åker ner i backen, börjar tjaffsa med en av killarna i motståndarlaget. Han tycker inte att jag ska ha alltför kaxig attityd eftersom vi är äldre. Vi borde bete oss, visa gott föredöme. Jag säger något spydigt, det sitter i ryggmärgen. Samtidigt står Ernehed och trixar nere vid ena hörnet. Minns att jag tänkte att där, där borde han ha passat, men det gjorde han inte. Trixar lite mer, ingen ser vad som händer, inget vet vad som händer men tillslut kommer ett inlägg. Jag är på väg att resa mig upp och ser allt hända i slow-motion. Bollen går mot den borte stolpen. Hinner tänka att den kommer gå ut, men på något sätt ser jag Linus komma ångades som en tjur och tråckla in bollen. Jag sväljer gråten, glädjegråten. Säger återigen något spydigt till killen som tacklade mig och springer till kramkalset. Strax därefter blåser domaren av matchen. Alternativ andra Krokbenmatchen som innehöll blod, missade straffar, snudd på handgemäng och 3 poäng för skicka.
Andra intressen: God hälsa, sex, droger, pop och tjejerna i Skicka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar