onsdag 25 december 2013

Julkalendern - lucka 24

Jessica Nilsson - framröstad till årets Skickait 2013.

 

 Jag minns inte exakt första gången jag träffade Jessica, men det kan ha varit år 2006/2007 då våra dåvarande pojkvänner umgicks flitigt. Lite senare skippade vi pojkvännerna (inget ont om dem) men behöll varandra. 

År 2010 startade vi, tillsammans med Kim, Skicka BK. Jag minns lyckan den kvällen - äntligen skulle jag få spela fotboll igen med människor som var lika peppade som jag. Jag, Jessica och Kim gick in i projektet med barnslig entusiasm, som ännu inte har lagt sig. 
Samma år fyllde jag och Frida 25 år och vi hade en gemensam fest. På den festen hånglade Jessica och Markus för första gången och resten är historia. De är nu ett etablerat Skicka-par och snart kommer de göra oss ännu lyckligare genom att leverera en Skicka-bebis. Oh the joy. 

Jessica är klippan i laget, hon är navet, rodret som styr båten, ankaret som håller oss kvar när det blåser. Hon är världens snällaste, men samtidigt världens tuffaste. Hon är lika rolig som hon är smart och jag tycker att alla lag borde ha en Jessica. Hon missar inte en enda träning och spelar varje match utan avbytare. Hon blir mörbultad, nedknuffad och tacklad, men reser sig alltid igen. 

Jessica är inte den spelare som briljerar med överdrivna finter eller tar komplicerade löpningar, hon spelar egentligen en ganska enkel fotboll. Och det är en extrem  komplimang. Jessica spelar smart, hårt och konsekvent. Det är så jäkla skönt att ha henne bakom sig och jag törs säga att utan Jessica hade Skicka inte haft de framgångar som ni har kunnat läsa om nedan. 

Kort sagt - utan Jessica, inget Skicka. For realz.



 











Namn:
Jessica Nilsson.
Beskriv dig själv med ett land, djur och svordom:
Tyskland, knölval, helvetes jävla skit.
Vad hade du för förväntningar på årets säsong?
Topp tre placering och ja, det gick ju fint det!
Vad tycker du om årets säsong?
Jobbig eftersom Tove varit skadad, Kim kär och jag nygravve (på hösten), men ändå sä jävla kul eftersom höstsäsongen var så briljant och vi fick in några nya härliga tjejer + Ivar på backen.
Vilket är ditt bästa minne?
Vinsten mot Öisarna, vilken jävla lycka och kämparinsats.
Vad kommer du att jobba på att förbättra till kommande säsong?
Profylax och att trycka ut en unge ur vaginan. Om allt det går bra så ska jag träna på nickdueller.
Vad ser du dig själv om 10 år?
Gift med Markus (hoppas vi blir bjudna på festen! reds. anm.) och mittback i Skickas 11-mannalag.
Vem är din förebild?
Nilla Fischer och Kakan Hermansson.
Vem är din förebild i Skicka BK och varför? 
Emil Karlsson, taktisk, har spelförståelse och kämpar som ett djur. Inga misstag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar