torsdag 10 december 2015

Julkalender 2015 - Lucka 10

Kära Skickaiter
Jag tänkte frångå den ”vanliga” julkalendern och istället ta tillfället i akt att tacka för mig.
Jag kommer inte exakt ihåg när jag kom in i skicka om det var första eller andra året, men det var tack vare min kära svåger Fredrik Obbe Åberg. Min första träning var en kväll på den lilla grusplanen vid Sofiaskolan, jag kommer ihåg att vi inte hade bott i speciellt länge i Stockholm då så det var kul som fan att lira fotboll med en gäng Östersundare + några till trevliga prickar. 
Jag kommer aldrig glömma matcherna vi lirade i de lägre divisionerna på Kärrtorps grusplan. Känslan i omklädningsrummet innan matcherna var underbar. Jag kommer heller aldrig glömma matcherna mot krokben kickers, när jag var tvungen att följa med Obbe i ambulansen från Kärrtorp eller när jag råkade fälla en alldeles för stor kille som ville försöka strypa mig efteråt men som tur var kom Petter springades från vårt eget mål och räddade livet på mig =).
Sedan matcherna på Kärrtorps grus har det hänt mycket, jag skulle vilja säga att vi idag är ett av Stockholms bästa mixlag. Vi har ett fantastiskt lag med en bra mix men framför allt har vi de bästa tjejerna, jag har aldrig varit med och mött ett lag som har bättre tjejer. 
Att få avsluta med att vinna båda cuperna är fantastiskt, nu fattas det bara att vi vinner serien men det vet jag att ni kommer göra. Jag tänkte att jag inte skulle nämna några namn men som svar på frågan vem som är min förebild på planen måste jag nämna Jonas thern eller nej stefan Schwarz eller nej jag menar Kim Fastesson. Vilken jävla hjälte du är! Om jag hade 50 % av din kämpaglöd då hade jag spelat i landslaget =). Du har ingen teknik för fem öre och du gör inte så snygga mål men utan dig hade vi inte vunnit många matcher. 
Nu väntar ett nytt liv hemma i Östersund och förmodligen en ny fotbollskarriär. Vi får se vilket lag det blir spel i Ås eller fältjägarna eller kanske en tränarkarriär i Opes B-lag =)
Jag förstår att många av er undrar vilken min favorit på julbordet är och svaret är självklart Julmust.
Jag kommer gärna ner och gästspelar i någon cup framöver annars ses vi på Nya Söderstadion
Tack ledningen för att ni trodde på mig!

Puss och kram # 10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar