tisdag 1 december 2015

JULKALENDERN 2015 - LUCKA 1


KIMPA

Hur kom du in i Skicka BK och hur länge har du spelat i laget?

Var ju med och drog igång skiten back in the days, 2010. Så fem år och sex säsonger. 

Vad säger du om årets säsong? (personligt/laget)

Personligt sett så är jag inte helt nöjd. Särskilt inte med tanke på att jag vann skytteligan i fjol (Vart var Stefan? Skyll inte på att du blev farsa...) och i år endast kom upp i 3-4 baljor. Men som deffmitt tänker jag att en arbetar mycket i "det dolda". Jag springer ju väldigt mycket i alla fall, det känner ju alla till. Det gjorde jag även denna säsong.

För lagets del så är jag missnöjd med seriespelet. Vi var relativt stabila och gjorde vissa enastående insatser men det fanns inte samma kontinuitet som tidigare och vi hade inte hellre det flyt som vi hade behöva ha. Ni vet ju, så väl som jag, att det krävs att vi presterar på toppnivå genom hela säsongen för att kunna vara med och kämpa om guldet. Nu vann ju Öisarna tyvärr i år igen. Ser gärna att det aldrig sker igen.

Sen är jag ju obeskrivligt nöjd med att vi vann både inne- och utecuperna! Som vi har väntat på medaljer och pokaler. Som vi är värda det... blir nostalgisk när jag tänker tillbaka på det, magiskt alltså... omåttligt stolt. 

Vilka är dina mål för nästa säsong? 

Att vinna serien. Öisarna får dessutom gärna åka ur elitettan. De vill ju faktiskt hellre spela på grus så följaktligen borde ju då division 1 och "stockholms bästa grus" på Hökarängen passa dem bättre. Sen även att ledningen styr upp en fet Skickoff samt att vi beställer ett mäktigt svart bortaställ.

Vem är din förebild på planen? 

Linus "Rocky" Pettersson. Legend... 

Vad gör du när du inte spelar för Skicka? (OBS har du inget liv utanför laget är det helt OK).

Socionomstuderande, på termin sex av sju i dagsläget. Även traineeanställd socialsekreterare, extrajobbar på asylboende och volontärjobbar på självmordsupplysningen. Utöver det försöker jag även göra musik med Erik och Markus i Wilderness men det är ju fan ingen som har tid nurförtin. Å inte jag heller, verkar det som. 

Ett måste på julbordet..

Julmust. 

Vad önskar du dig i julklapp?

Ny benskyddstejp.

Valfritt meddelande till ledningen…

Seriöst, tagga ner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar