söndag 11 december 2011

Skickas julkalender - 11 december

Dagens Skickahälsning
11 december kommer ifrån
vår egen nummer elva ...

Fritte 


Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
På självaste doppardagen kommer jag celebrera Jesu födelse med min mamma, mammas nya kille, min syster Johanna och min minsta syster Villevessla.
Juldagen kommer tillbringas med större delar av Skicka BK på en av Republikens allra hetaste inneklubbar där julpengen troligtvis kommer ryka på en och annan tjeckiskt eller varför inte Slovensk törstsläckare. Tack farmor!

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Hmm. Svårt.
Jag har redan varit alla förutom stjärngosse vilket jag är glad för då denne karaktär absolut står lägst i rang såväl hos förälder som mattant. Tomtenissar är söta men också obehagliga då de tvingas knäböja för tärnor och krypa på gympasalsgolvet som stunkit tåbiro sedan farsan gick ut skolan.
Jag ser mig egentligen som en solklar pepparkaksgubbe då jag hellre är underdog snarare än längst fram i ledet. Som pepparkaksgumma om jag inte missminner mig så kändes det bara helt fel från första början. 
Huckle eller ej. Jag gillade suiten. Säger Pepparkaksgubbe!

Vilken är din favorit-jullåt?
Från en välnött absolutchristmasskiva;

John Lennon, Yoko Ono and the Plastic Ono Band - Happy Xmas (War Is Over)



Vilken är din favorit på julbordet?
Ägghalvorna, julmust till. Inga konstigheter.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Kalvsylta = Slarvsylta




Vad önskar du dig av tomten i år?
Worldpeace, näärå,
En Macbook Pro, Imac, Macpro, Airprint, Magic Trackpad, Iphone, Ipad
och en ipod! 

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Boka Frescatis gympahall för en fotbollsträning + anordna tillhörande lagfest senast sista februari.
Omg. Wtf.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Jag åker tunnelbana från Slussen till Vallhallavägen vardagar. Först ett morgonpass runt 08.30 för att sedan köra ett ytterligare kvällspass framåt sjutiden. 
Funkar helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar