måndag 19 december 2011

Skickas julkalender - 19 december

Dagens Skickahälsning
19 december kommer ifrån den som
bär tröja nummer 16...

John


Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Vi ska vara värdar för julen för första gången så det blir julfirande hemma hos oss i år (High score i vuxenpoäng!).
Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Luciatåg?.. Hmm, det blir nog en pepparkaksgubbe. Om man får vara valfri karaktär blir´re kinapuffsgubben.

Vilken är din favorit-jullåt?
Favorit jullåt? Har ingen, men drar till med ett hiphopbidrag för julkänslan; Run DMC's "Christmas in Hollis" från 87.


Vilken är din favorit på julbordet?
Favoriten på julbordet är den finska kålrotslådan som morsan lagar.
Vilken är din nemesis© på julbordet?
Löksill är ingen favorit.
Vad önskar du dig av tomten i år?
Ett gott samvete, dvs att ingen ger mig julklappar då jag inte har köpt några till nån annan (inte än iaf). Annars god hälsa till alla nära och kära.
Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Att ofta påminna mig själv om;
1; Hur jävla bra jag egentligen har det.
2; Att passa på att leva livet så länge man är här på jorden.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Ger mig själv mentalträning och psykoanalys framför badrumsspegeln minst 2 timmar per dag för att komma ännu mer taggad till nästa säsong - fotboll och särskilt div.1 i korpen är ingen lek, det är blodigt allvar!
Nej, seriöst så räcker det bra som träning att bära runt på Jun (min dotter) hela dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar