onsdag 21 december 2011

Skickas julkalender - 21 december

Dagens Skickahälsning
21 december kommer ifrån
vår egen nummer sjutton ...

Ivar


Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
På Frösön, med släkt och julmat. Hoppas kunna åka mycket spark.

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag var alltid stjärngosse när det var luciatåg i skolan, så man lär ju ha kvar en sån strut och stjärna hemma.

Vilken är din favorit-jullåt?
Jag gillade Dylans julskiva. Riktigt stökig akvarellvideo också!


Vilken är din favorit på julbordet?
Janssons och sill.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Jag tycker ju om all mat egentligen. Dock så har man ju hört om en del trönderska jultraditioner i höst som man skulle vilja pröva. T.ex. pinnekjøtt : torkat fårkött kokt med björkris, äts på julaftonskvällen. Jag tror det kan vara gott!

Vad önskar du dig av tomten i år?
Fred på jorden och en ny kalender.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Åka mer längdskidor.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Jag gör just nu inte så mycket för det faktiskt, men efter nyår kommer jag börja åka mycket längdskidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar