fredag 16 december 2011

Skickas julkalender - 16 december

Dagens Skickahälsning
16 december kommer ifrån ...

Hanna



Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Jul firas vanligtvis enligt tradition i mor och fars lilla hus. DOCK (stort dock) detta år sammanförs familjen Västmaland med familjen Jämtland i ett storslaget julkalas på Frösön i en nybyggd villa med garage. Hela min släkt (5 pers, om man även räknar in brorsans tjej) skall fira med Johans släkt (15 pers, ordinarie laguppställning). Vi får helt enkelt hoppas på bra stämning för annars ligger vi i numerärt underläge.

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
På alla maskerader där jag deltog när jag var liten var jag antingen soppåse (typisk pappa-humor för övrigt), Kalles kaviar-tub eller pepparkaksgubbe. Soppåse och Kalles funkar väl så där i kombo med Lucia så det får väl bli gammal pepparkaka då.

Vilken är din favorit-jullåt?
För att man kan göra underbara versioner av denna när man är 14 år.



Vilken är din favorit på julbordet?
Stut = Mariannes tunnbröd + skinka + Göstas skrytsenap. Bam

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Förr var det Janssons men nu när jag har avtrubbade, vuxna smaklökar så slinker även den ner. Hm, svårt. Jag passar.

Vad önskar du dig av tomten i år?
Ett inre lugn.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Bygga minst en avfallshanteringsanläggning i Västafrika.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Akej det här är nästan för pinsamt för att go public med men here we go; ett videobaserad träningsprogram som heter Beach Body Insanity Workout som gör att man känner sig som en hemmafru på 90-talet när man kör det och som en handikappad 100-åring dagen efter (träääningsvärk). Framkallar många skratt hos sambon iallafall och bara det gör det ju nästan värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar