fredag 9 december 2011

Skickas julkalender - 9 december

Dagens Skickahälsning
9 december kommer ifrån
vår egen nummer nio ...

Kim 



Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Så fort jag kommer hem från denna scoutresa (se bild, Sydamerika är jag i tror jag) blir jag på Frösön tillsammans med min far Bo-Torleif Fastesson. Letar för tillfället efter nya viktiga kuggar i lagbygget. Letar även efter Ivar, hört rykten om att han gömmer sig i Argentina efter kontraktsbrott med hans norska mixlag Tröndelags Arkitektengötter IK . Jag ska tala honom till sans så han kommer tillbaka lagom till säsongsstarten. 

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag tar över kronan 2012 då eftersom Markus tydligen ska vara i år. Jag var alltid Lucia på mitt dagis, av helt naturliga skäl: jag var vackrast och det skiner om mig. Dessutom är jag blond och kan få väldigt långt hår om jag vill. Fast förresten går väl jorden under 2012?

Vilken är din favorit-jullåt?
Eftersom "Jul hos Mange" redan är tagen och det skulle bli för pretentiöst att länka till lentot från Gorecki's tredje symfoni, som jag dock absolut identifierar med julen, kommer här istället en hälsning ifrån Dalmarnock:


Vilken är din favorit på julbordet?
En rejäl klunk julmust efter några tuggor tunnbrödmacka med skinka å äppelmos.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Upplever samma problem som Erik, mättnaden som ett återkommande problem. Det fanns inga gränser när man var yngre. Annars har jag väl ingen nemesis, jag äter allt vi ställer fram men grisfötter klingar inte väl i mina öron. 

Vad önskar du dig av tomten i år?
Att han ser till att vi säljer tillräckligt med Bingolotter så att vi kan åka på cupen i Göteborg i sommar. 

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Jag kommer inte att försöka dra avancerade fintar på en uppvärmning igen. Det leder inte till något bra. Dessutom, vad har jag att bevisa för er liksom?

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?

En veckas exempel:

 Måndag - 1 mil löpning + armhävningar/sitsups
Tisdag - Biceps/axlar/sjukgymnastik/polera byrå
Onsdag - 7 km löpning/1 kastrull popcorn
Torsdag - Cykel/triceps/bröst
Fredag - Rinkbandymatch mot Dream Team. One Dream på skridskor.
Lördag - 30 min cykel/gym/antinazi-demo/öl
Söndag - Mental träning: Jag är bra, jag kan, jag vill.

Jag hoppas att jag statuerar exempel. Stefan inleder vårsäsongen med beeptest.
Klarar man inte testet klarar man inte av att bära vår tröja. Håkan Mild klarade inte det, vill du vara bättre än Håkan Mild? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar