tisdag 13 december 2011

Skickas julkalender - 13 december

Dagens Skickahälsning
13 december kommer ifrån
vår egen nummer tretton ...

Moffa
Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Jag kommer att fira jul med min mamma i Roslagen. I vanliga fall brukar jag fira jul med min pappa och släkten på den sidan. Men i år kommer jag för ovanlighetens skull fira med min mor. Det kommer bara vara hon, jag och katten Blixten. Vi kommer förmodligen gå lite i skogen där hon bor och sedan laga lite god mat och ta det väldigt lugnt. 

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag hade nog varit stjärngosse, det har jag alltid vart av någon konstig anledning. Jag tar mitt ansvar och ställer upp som sådan, inget luciatåg utan minst fem stjärngossar säger jag!

Vilken är din favorit-jullåt?
Gläns över sjö och strand. Passar ju utmärkt just denna dag! (Här framförd av samma kör som jag, Erik, Kim och Markus har varit med i).


Vilken är din favorit på julbordet?
Eftersom jag är vegetarian så blir det inte så mycket traditionell julmat för mig, men jag gillar en paj som min faster brukar ha med sig på jul, den innehåller bl.a: chévre, äpple, rödlök, oliver och timjan.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Brysselkol!

Vad önskar du dig av tomten i år?
En brödrost.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Att jag ska vara med på alla träningar och matcher med Skicka BK nästa säsong!

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Vilar mig i form just nu.

Skicka skickar dagen till ära ut en extrahälsning till Erik som fyller 25!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar