måndag 5 december 2011

Skickas julkalender - 5 december

Dagens Skickahälsning
5 december kommer ifrån
vår egen nummer fem ...

Nettan


Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Jag firar 3 jular, en i Skåne i Bromölla, alldeles snart en helg innan den 24 dec, sen firar jag en hemma hos min mormor i Upplands Väsby med släktingar och min mamma som också fyller år denna dag och sen firar jag en hemma hos Kinga, min kärlek, med henne familj på polskt vis med karp, surkål, piroger och sånt. Jag tror jag är med Kinga och familjen den 24 dec, inte helt klart ännu...

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Alltså jag vill ju vara Lucia men jag skulle aldrig våga säga det så jag skulle nog vara pepparkaka, eller pepparkaksdeg snarare, sjuk gott dessutom!

Vilken är din favorit-jullåt?
Självklart: 
men om ni inte gillar den så kanske denna, litegrann:

Vilken är din favorit på julbordet?
Jag väljer nog ... pepparkaksdeg om det går att välja, annars tar jag köttbullar fan, ja jag tror det blir det. Jag är dålig på julbord och brukar längta efter sallad och lax, ett år hade vi lax och då var jag sjukt glad. Gillar lax mest.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Va? Vad betyder Nemesis? Shit, jag ligger lite efter här, ehm, jag tar - Glöggen!

(På Skicka BK-mål betyder Nemesis ungefär - rival, konkurrent, motståndare. Det var
Linus som införde uttrycket när han tidigt utsåg Erik till sin nemesis
 men har sedan dess haft de flesta i laget som nemesis) Reds anm. 

Vad önskar du dig av tomten i år?
Jag önskar mig en miljon kronor och en resa runt jorden + betald fritid i femton år alt. en trisslott med högsta vinst.. + att jag vill ha 2 kilo godaste pepparkaksdeg!

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Nästa år ska jag bli bättre på att laga god mat, efter recept typ (dvs inte "efter behag" eftersom Kinga är känslig) + att jag såklart ska träna upp mitt ben och vara tillbaka med springningen innan läkarens utsatta tid på ett år, jag ska vara tillbaka några månader innan dess, det ska jag.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Jag går ju hos sjukgymnasten och har precis börjat gymma lite igen, så nu kommer jag snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar