lördag 3 december 2011

Skickas julkalender - 3 december

Dagens Skickahälsning
3 december kommer ifrån
vår egen nummer tre ...

Tove "Julbilden" Andersdotter 




Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Jag kommer att fira jul på Frösön med min familj. Det går till så här: vi vaknar, äter frukost, åker skidor (högst motvilligt från min sida, jag brukar börja grina efter en kilometer för att det är så fruktansvärt tråkigt), sen fixar och donar vi med paket osv, pappa står vid spisen, mamma stressar runt och letar efter paket som hon har slarvat bort. Vi skriver rim - det är ett måste. Vi tittar på Kalle Anka kl tre. Eller, jag och Anna brukar titta, resten skiter i det så då blir jag och Anna lite sura för att ingen bryr sig om traditioner men sen somnar vi i soffan. Sen äter vi tills vi spyr. Sen är det paus innan julklappsutdelningen. Klappar hit och dit, lite mer julmust, sen leker alla med sin presenter tills vi går och lägger oss. End of the christmasstory.

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag hade varit tomte. För att jag är för ful för att vara Lucia eller tärna och för ohändig för att ordna en annan kostym.

Vilken är din favorit-jullåt?
Just precis den här versionen. Ingen annan. blir tårögd varje gång jag hör den. ÄLSKAR



Vilken är din favorit på julbordet?
Janssons frestelse och julmust på glasflaska.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Sillen. Jävla vidrigt påfund. Typ vi lägger något äckligt (liten död fisk) i något ännu äckligare (ättika). 

Vad önskar du dig av tomten i år?
En termos. Och ett gott år för Skicka.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Sluta titta på dåliga tvserier.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Boxa ihjäl Frida bland annat. 

 Tove hälsar att deras jul ser ut så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar