lördag 17 december 2011

Skickas julkalender - 17 december

Dagens Skickahälsning
17 december är en speciell hälsning som kommer ifrån ett, för många av er, okänt Skickafan ...

Renen Tommy



Vilken är din relation till Skicka BK?
Jag såg er spela i Frihetliga Cupen 2009 när jag var och betade i skogen ovanför gärdet. Tyckte ni verkade ett sympatiskt gäng. Sen dess har jag följt serien på webben och era resultat. Även några matcher på kabelteve när de visats där. Bor ju ganska långt bort ifrån er hemmaarena så det är svårt att komma irl.

Vart firar du din jul, och hur?
Ute på fjället så klart. Ska gå omkring här och se om det händer något. Någon kanske bjuder in mig på glögg och Kalle.

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag antar väl att jag skulle vara den bästa renen.

Vilken är din favorit-jullåt?
Den här skrev jag i fjol, den gillar jag. Mörk men samtidigt hoppfull. Den handlar om när jag tvättar nosen i snön och heter "Jag har blivit ren".




Vilken är din favorit på julbordet?
Tomtegröt och starksprit.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Älg.

Vad önskar du dig av tomten i år?
Att han anställer mig igen så jag har ett liv.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Jag ska antingen sälja mitt ps3 eller mitt nintendo wii.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Åker två mil skidor varje dag. Jagar harar var tredje dag och hoppar sicksack över snön på lördagar, i två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar